صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج)

صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج)

صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج)
صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج)

صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج)

صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج)

اساسنامه جدید صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج)

بسم الله الرّحمن الرّحیم

قال الصادق(علیه السلام): مَکْتُوبٌ عَلَى بَابِ الْجَنَّةِ الصَّدَقَةُ بِعَشَرَةٍ وَ الْقَرْضُ بِثَمَانِیَةَ عَشَرَ

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: بر در بهشت نوشته شده است برای صدقه ده و برای قرض هیجده برابر پاداش خواهد بود. (بحار الانوار جلد ۱۰۳ صفحه ۱۳۸)

 

اساسنامه صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج) وابسته به هیات المهدی (عج) برازجان

فصل اول: کلیات

ماده ۱ - تشکیل ، عضویت و عملکرد این صندوق صرفا بر مبنای نیت خیرخواهانه در راستای خدمت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده و عضویت در آن به نیت های مادی ، دریافت وام و ... هیچ حق و امتیازی را برای افراد ایجاد نمی کند.

ماده ۲ - صندوق دارای تابعیت ایرانی بوده ، به ثبت نرسیده و اعضا بر اساس اطمینان به عضویت آن درآمده اند.

ماده ۳ - به منظور رعایت احکام شرعی ، صندوق قرض الحسنه جهت اعطای وام هیچگونه شرط سپرده گذاری نمی کند و در مقابل سپرده گذاری اعضا نیز تعهد پرداخت وام ندارد.

فصل دوم: زمان و تاریخ  

ماده ۴ - صندوق در تاریخ 1387/12/27 و برای مدت نامحدود در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برازجان به عنوان مرکز اصلی تشکیل شده است.

فصل سوم: موضوع صندوق

ماده ۵ - جمع آوری ماهیانه مبالغ متعهد شده توسط اعضا به منظور اجرای اهداف صندوق که عبارتند از :

۵ ۱ - اقدام جهت فعالیت های مذهبی ، آموزشی ، فرهنگی و تربیتی محدود به مصوبات شورای مدیریت هیأت المهدی (عج)

فصل چهارم: ارکان صندوق

ماده ۶ - ارکان صندوق عبارتند از :

شورای مدیریت هیأت المهدی (عج) و خادمین صندوق

۶ ۱ - شورای مدیریت هیأت المهدی (عج) بالاترین مقام صندوق بوده و خادمین طبق تصمیمات آنها عمل خواهند کرد.

۶ ۲ خادمین صندوق که عبارتند از جناب آقایان عبدالحسین اعتصامی ، عبدالحمید خرد و محمد مهدوی نسب که به عنوان نمایندگان شورای مدیریت هیأت المهدی (عج) بوده و مصوبات آن شورا را (که بصورت کتبی با مهر و امضا می باشد) اجرا خواهند کرد.

۶ ۳   خادمین صندوق ، طبق نظر شورای مدیریت هیأت المهدی (عج) قابل عزل و تغییر خواهند بود.

فصل پنجم: تعهدات

ماده ۷ - شورای مدیریت هیأت المهدی (عج) تمامی سپرده های متعلق به اعضا و باز پس دهی آن را طبق این اساسنامه ضمانت می نماید.

ماده ۸ هر یک از خادمین در صورت تخلف از مفاد کتبی شورای مدیریت هیأت المهدی (عج) مسئولیت و ضمان عملکرد خویش را خواهند داشت.

فصل ششم: شرایط و ضوابط

ماده ۹ - افرادی که طبق مقررات مصوب هیأت المهدی (عج) شرایط عضویت در هیأت را دارا هستند و سایر افراد با تأیید یک نفر معتمد از هیأت و تایید نهایی خادمین ، با ارائه مدارک لازم می توانند عضو صندوق شوند.

ماده ۱۰ - تمامی آورده نقدی اعضا تا هر زمان که در صندوق می باشد متعلق به ایشان بوده و تمامی اهداف صندوق از جمله هزینه کرد ، سرمایه گذاری و یا ... ، به شکل برداشت قرض و پرداخت مجدد آن صورت می پذیرد و از اعتبار سپرده های اعضا مبلغی کسر نخواهد شد.

۱۰ - ۱ هزینه های جاری صندوق تا تاریخ 1397/09/30 از محل سپرده های اعضا کسر خواهد شد و از این تاریخ به بعد از محل دیگری تأمین خواهد شد.

ماده ۱۱ - این صندوق طبق شرایط و ضوابط و اهداف خاص داخلی هیأت المهدی (عج) تشکیل گردیده و شرکت کننده با عضویت و یا ابقا خویش در آن، تمامی اهداف و عملکرد آن را بصورت ضمنی تائید و قبول نموده است و بدین وسیله حق هرگونه اعتراض و ایرادی را در این راستا از خود سلب می نماید.

ماده ۱۲ - میزان آورده اولیه جهت عضویت و ادامه پرداخت ماهانه ، در شروع عضویت و متعاقبا هر ساله با تغییرات احتمالی به اطلاع عضو خواهد رسید. که در صورت عدم پرداخت به موقع منجر به لغو عضویت فرد می گردد.

ماده ۱۳ - پرداخت وام های بلند مدت و کوتاه مدت بصورت قرض الحسنه ( کمک هزینه ازدواج ، کربلا و ... ) در صورت صلاحدید و تمکن مالی صندوق با اولویت نیازها و زمان انتظار، انجام خواهد شد.

۱۳ - ۱ - بند فوق هیچگونه تعهدی برای صندوق به نفع اعضا ایجاد نمی نماید.

۱۳ - ۲ - بدیهی است رعایت مقررات مربوط به بازپرداخت وام ها و ضمانت آنها الزامی است.

ماده ۱۴ - خروج از عضویت و دریافت سپرده عضو ، در صورت عدم بدهی یا ضمانت، در صورت توان صندوق، حداکثر تا چهار ماه بعد از انصراف امکان پذیر می باشد.

 

اینجانب .......................................................... فرزند .......................................... متولد          /            /          ۱۳ به شماره ملی ....................................................... تمام مفاد اساسنامه که شامل ۶ فصل، ۱۴ ماده و ۷ بند می باشد را قبول داشته و تعهد می نمایم طبق اساسنامه عمل کرده و در صورت تخلف از اساسنامه، صندوق مجاز است طبق قوانین خود با اینجانب برخورد نماید.

اعضا می توانند به منظور آگاهی بیشتر و ارتباط بهتر با صندوق  از وبلاگ www.sandoogh.blogsky.com استفاده نمایند.

اطلاع رسانی صندوق از طریق وبلاگ فوق می باشد لذا توصیه می گردد اخبار و اطلاعات وبلاگ را پیگیری نمایید.